Bredband / tv / telefoni

Bredband

Bahnhof levererar bredband till föreningen sedan 27 april 2018.

Hastigheten är 1Gbit (1000/1000) och priset är 72 kr/mån. Betalningen görs via den vanliga räkningen till HSB.

Router ingår inte länge men vi har fortfarande ett antal kvar på lager och delar ut dessa så länge lagret räcker. Har man fått en router från föreningen tillhör den lägenheten och ska normalt sett lämnas kvar när man flyttar.

När man flyttar bör man meddela detta till Bahnhofs kundtjänst så tar de bort ev. kunduppgifter i sina register. (Det går bra att kontakta dem i förväg och meddela vilket datum man lämnar lägenheten.)

Bahnhof har två olika telefonnummer man kan kontakta dem på:
010-510 30 19 – prioriterad support (kortare kö), öppet vardagar 8:00-17:00
010-510 00 00 – ordinarie support, öppet vardagar 8:00-19:00 och helger 10:00-14:00

TV

Tele2 (f.d. Com Hem) levererar TV till föreningen sedan 1 juni 2009.

I vårt avtal med Tele2 ingår digitalt grundutbud samt Digital-TV Small. Som kund får man också tillgång till Tele2 Play. Priset är 31 kr/mån och betalningen görs via den vanliga räkningen till HSB.

Det går att beställa fler kanaler från Tele2, tänk på att dessa måste sägas upp eller flyttas med när man lämnar lägenheten. För att beställa kontaktar man Tele2s kundtjänst på 90222.

Telefoni

Det finns normalt sett inga telejack i lägenheterna.

Både Bahnhof och Tele2 har plockat bort informationen om fast telefoni från sina hemsidor. Kontakta deras kundtjänst om du vill veta vad de kan erbjuda. Det går också att skaffa iptelefoni via andra leverantörer och de flesta mobiloperatörer har lösningar för hemtelefoni.